Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofj
Nowicjusz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:56, 03 Cze 2007 Temat postu: Nice WINGO-L - czy potrzebne odbojniki dla bramy ? |
|
|
Czy do prawidłowego działania siłowników Nice WINGO-L przy otwieraniu bramy dwuskrzydłowej muszę zamontować w podłożu odbojniki (ograniczniki otwarcia) ? Czy są one konieczne, czy może można tak ustawić czas otwierania skrzydeł, aby zatrzymywały się w pewnej pozycji i odbojniki nie byłyby potrzebne ?
Chciałbym zabezpieczyć klinkierowe słupki ogrodzeniowe przed uderzeniem w nie skrzydeł podczas otwierania.
To samo dotyczy zamykania. Czy musi być odbojnik na środku wjazdu w linii zamkniętej bramy ?
Pozdrawiam
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
ELEKTROBRAM-ŁÓDŹ
Stały bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 22:47, 03 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
WITAM
prawidłowo powinny być zamontowane odboje mechaniczne na zamykaniu i otwieraniu(w podłożu).Zwiększa to żywotność siłownika i zabezpiecza słupki przed uszkodzeniami.Krótko mówiąc to ważne szczegóły które pomagaja i nie powoduja naprężeń jak to ma miejsce w przypadku odbojników zamontowanych w siłownikach.Można zastosować wyłączniki krańcowe na otwieraniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Pon 9:03, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
ELEKTROBRAM-ŁÓDŹ napisał: | WITAM
Można zastosować wyłączniki krańcowe na otwieraniu |
Wyłączniki krańcowe, jako dodatkowe podzespoły montowane np. do słupka, pobudzane przez skrzydło bramy, wyłączające zasilanie siłowników po otwarciu/zamknięciu bramy ? Czy dobrze rozumiem ?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
ELEKTROBRAM-ŁÓDŹ
Stały bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 9:50, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
WITAM
miałem na mysli wbudowane wyłączniki krańcowe i w ofercie nice siłowniki MOBY maja wbudowane wyłączniki na zamykaniu i otwieraniu .
zresztą w przypadku wingo z centralą A400 nie jest to problemem dlatego że wykonuje się programowanie drogi siłowników które wyłączają sie po osiągnięciu punktu otw i zamknięcia.
Tak czy inaczej przystaje przy swoim moim zdaniem potrzeba na 100% ogranicznik zamkniecia w podłożu.I dla spokoju ograniczniki otwarcia w podłożu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Bartesz
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 12:32, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się jak są ograniczniki na otwieranie i zamykanie to jest dobrze, ale niekiedy bywa tak ze ktoś niechce żeby się np. nie potykać, więc jest tez możliwość zamontowania mechanicznego ogranicznika wewnątrz warunek jest taki ze musza być spełnione pewne parametry żeby te ograniczniki były skręcone na zębatej powierzchni w zestawach zawsze jest jeden ograniczniki na jedno skrzydło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
krzysztofj
Nowicjusz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:31, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
OK. Dziękuję za informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Nie 21:49, 21 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Od czerwca mam zanontowane Wingo z ogranicznikami PLA13 na otwarcie/zamknięcie. Działa o.k. i nie mam oporów na drodze.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Bartesz
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 0:18, 22 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
To prawidłowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
ELEKTROBRAM-ŁÓDŹ
Stały bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 18:51, 22 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
WITAM
Różnie się montuje siłowniki i każdy ma swoje patenty .
Ja uważam że powinno się stosować opór na środku bramy .I w 99 % przypadków ślusarze instalujący bramy dwuskrzydłowe stosuja opory na zamykaniu.Brama dwuskrzydłowa bez oporu na zamykaniu to rzadkość i wtedy się główkouje co zrobić aby działało prawidłowo.Czy zastosowanie ograniczników na siłowniku to dobry patent okaże się po 2 latach w czasie przeglądu serwisowego.Wydaje mi się że występują większe obciążenia na wózku i śrubie pociągowej .
z tego co wiem to NICE stosuje takie akcesoria w siłownikach pl 4000 moby i wingo
jak i BENINCA w siłowniku bob
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Bartesz
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 20:06, 22 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
OK rozumie ale prosz wziąść pod uwage taka sytylacje gd szkrzydal sa dosyc dlugie lub jest jedno skrzydlo co ma np 3m do 6m i jest dosyc kietka kostrukca bo wystepuja na niej sztachety drewaniane bez zastosowania ogr.. wewnatrz nie spowoduje naprezenai bramy. a co do wiekszejgo zurzywania sie przez zastosowanei ogranicznikow w wewnatrz to niesadze zeby az tak mialo to wpływ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
ELEKTROBRAM-ŁÓDŹ
Stały bywalec
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 8:47, 23 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
WITAM
panowie przy długich i giętkich skrzydłach same deski wykrzywią bramę i to będzie widać gołym okiem.DESKI PRACUJĄ I SIĘ ODKSZTAŁCAJĄ.
a przy skrzydłach 3-6m zastosowanie oporów w ziemi i elektrozaczepów to konieczna sprawa na 100 % nie ma innego rozwiązania !!! po roku taka brama zrujnuje ten automat jeżeli postawimy tylko na ograniczniki wewnątrz siłownika
a tak naprawde to giętka ,wiotka ,licha brama nie nadaje sie do zautomatyzowania i zawsze będą problemy z działanie siłowników -a w czasie pracy bramy gołym okiem będziemy widzieli skoki i szarpania bramy a wiaterek średniej mocy zatrzyma brame z siłownikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Bartesz
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Wto 22:30, 23 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
zgadzam się oganicznik zatrzymujacy wewnotrz i na zewnatrz bramy typu galareta sa zle pod automatyke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
ozon
Nowicjusz
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:14, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dziś zakończylem montować silniki i całą resztę w swojej nowej bramie.
Założyłem zarówno ograniczniki (wewnątrz) otwarcia i zamknięcia. Myślę, że zważając na niską wagę bramy (około 60 kg skrzydło) nic nie powinno się z tym dziać. Ustawiłam amperometrykę na poziom 1 i spokojnie daje sobie radę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Bartesz
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 21:00, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
o ile ograniczniki sa na miejscach zompkowanych to na pewno będzie wszystko ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
ozon
Nowicjusz
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:10, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Tak właśnie je przykręciłem (na ząbkowanych miejscach). Niepokoi mnie jedynie drobny (jeden mały) skok skrzydła (jednego) M2 zaraz po rozpoczęciu otwierania czy też zamykania - potem już silnik normalnie (cichutko) idzie.
Wszystko jest w poziomie a odległości (wymiary) zachowane tak jak w instrukcji montażu. Ma ktoś jakiś pomysł czy to może być spowodowane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |